Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32075| Назва: | Відображення еволюції музичного звукозапису в «Історії українського мистецтва» як чинника формування культурної ідентичності |
| Автори: | Кочержук, Денис Васильович |
| Ключові слова: | звукозапис музичне мистецтво дискографія культура ідентичність |
| Дата публікації: | 16-вер-2025 |
| Видавництво: | Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України |
| Бібліографічний опис: | Кочержук Д. В. Відображення еволюції музичного звукозапису в «Історії українського мистецтва» як чинника формування культурної ідентичності / Д. В. Кочержук // Українське народознавство та мистецтвознавство в контексті сучасних суспільних змін (наукова конференція пам’яті академіка НАН України Ганни Скрипник) : тези Міжнародної науково-практичної конференції. - Київ : ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України, 2025. - С. 353 - 356 |
| Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження полягає у необхідності критичного осмислення методологічних підходів, сформованих у публікаціях дослідників, які розкрито в «ІУМ» в галузі музичного мистецтва та виявлення місця, яке в цій системі посідає історіографія вітчизняної фонографії. Проблема полягає в тому, що традиційна музикознавча парадигма, зосереджена на композиторській творчості та нотних текстах, часто залишає поза увагою звукозапис як самостійний культурний артефакт (індустрію), що має власну генетичну характеристику, естетику (художній задум) та психологічний вплив на формування масової свідомості. Мета – проаналізувати еволюцію музичного звукозапису у виданні «Історія української музики» та обґрунтувати його роль як ключового чинника у формуванні культурної ідентичності українців кінця ХХ–ХХІ ст. Аналіз відповідних томів з «ІУМ» дозволить констатувати феномен звукозапису, що розглядається переважно як допоміжний технічний засіб фіксації та поширення аудіоінформації, а не як самостійне явище культури. Історія музичного мистецтва зображується здебільшого крізь призму композиторської творчості, аналізу музичних форм та жанрів, що базуються на нотних прикладах. Такий підхід як класичний для академічного (іноді – народного) музикознавства залишає поза увагою кілька фундаментальних аспектів, у яких звукозапис виступає не просто інструментом, а активним творчо-ідентичнісним та технологічним явищем. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32075 |
| Faculty: | Факультет культури і креативних індустрій |
| Department: | Кафедра сценічного мистецтва і культури |
| Розташовується у зібраннях: | Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Кочержук Д. В..pdf | 428,97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.