Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32070| Назва: | Звукозапис як освітня практика збереження нематеріальної культурної спадщини ХХІ ст.: від фіксації до творчої інтерпретації |
| Автори: | Кочержук, Денис Васильович |
| Ключові слова: | освіта звукозапис нематеріальна культурна спадщина ХХІ століття творчість інтерпретація |
| Дата публікації: | 10-вер-2025 |
| Видавництво: | Economy |
| Бібліографічний опис: | Кочержук Д. В. Звукозапис як освітня практика збереження нематеріальної культурної спадщини ХХІ ст.: від фіксації до творчої інтерпретації / Д. В. Кочержук // Світ наукових дослідженя : матеріали Міжнародної наукової інтернет конференції. - Тернопіль : Economy, 2025. |
| Короткий огляд (реферат): | У ХХІ столітті звукозапис став однією з ключових практик охорони нематеріальної культурної спадщини (НКС), оскільки забезпечує ідентифікацію, документування, дослідження, збереження, захист, популяризацію та передачу вітчизняних історичних традицій. Це прямо пропорционально випливає на історико-географічне районування держави, згідно дефініцій Конвенції ЮНЕСКО (2003). Зміст документу ідентифікує значення «сafeguarding» як комплекс заходів, включно з передачею мультимедійної інформації через формальну й неформальну освіти. Звукозапис у поєднанні з освітнім використанням стає не лише технікою фіксації, а й педагогічним інструментом відтворення практик у навчальних закладах, в т. ч. – закладах вищої освіти. На рівні міжнародної політики «якість освіти» та «передача» визнані складовими життєздатності НКС, що синхронізує завдання архівування, педагогіки й культурної політики. Конвенція 2003 р., а паралельно – оперативні директиви встановлюють рамки, у яких звукофіксація має здійснюватися за участю спільнот. Директиви вимагають, аби охоронні плани містили заходи передачі. Дванадцять Етичних принципів охорони НКС додатково підкреслюють пріоритетніст прав спільнот, людської гідності та соціальної справедливості, що прямо стосується польових записів (голос і музика). Для освітніх програм: запис — не лише «збір даних» архіву, а співтворення знань з носіями традиційності, за прозорих умов користування аудіографічними матеріалами. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32070 |
| Faculty: | Факультет культури і креативних індустрій |
| Department: | Кафедра сценічного мистецтва і культури |
| Розташовується у зібраннях: | Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Кочержук Д. В. (4).pdf | 106,01 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.